Skip to content

Cerknica – Razglednice Jerneja Malovrha (3)

26. 07. 2020

1858 Dolina počitka

Originalna slika »Dolina počitka« je barvna. Naslikal jo je John Everett Millais v letih 1858-1859. Od vseh njegovih slik mu je bila ta najljubša. Podnaslovil jo je »Kjer utrujeni najdejo počitek«. Naslova sta iz skladbe Ruhetal, opus 59, številka 5, Felixa Mendelssohna Bartholdyja, nemškega skladatelja.

Slika je bila zamišljena kot poklon pomladi. Nuna na levi koplje grob, ki je postavljen tako, da se zdi, kot da je v njem. Na rožnem vencu druge nune je lobanja. Na večernem nebu so oblaki v obliki krste – po škotski legendi znanilci smrti. Ideja za sliko se mu je porodila na medenih tednih na Škotskem leta 1855. Vzrok je bil lep sončni zahod, ki ga je tako prevzel, da je pripravil platno in se lotil dela. Ozadje slike – terasa, grmičevje, stena v ozadju in za njo topoli in hrasti, razen nagrobnikov – je bil vrt družine Millaisove žene v Bowerswellu v Perthu. Sončni zahod in okolico groba je narisal zunaj, dokončal pa v hiši. Grob in nagrobnike je naslikal nekaj mesecev pozneje pri stari cerkvi v Kinnoullu v Perthu.

Sir John Everett Millais, 1. baronet, se je rodil 8. junija 1829, umrl 13. avgusta 1896. Bil je angleški slikar in ilustrator in eden od ustanoviteljev prerafaelitske bratovščine. Kot enajstleten otrok je postal najmlajši študent Kraljeve akademije. Po letu 1850 se je odmaknil od prerafaelitskega sloga. Hotel je razviti novo različico realizma. S svojimi deli je uspel in je bil eden najbogatejših umetnikov tistega časa. Njegova žena Effie je bila sprva poročena s kritikom Johnom Ruskinom. Zakonska zveza je bila razveljavljena in Effie se je poročila z Millaisom. Bila je velika promotorka njegovih del. Delala sta usklajeno, da bi zagotovila naročila in razširila svoje družbene in intelektualne kroge.

Običajni podatki na zadnji strani slik pri Starihslikah.

Slovarček:

  • Prerafaelitska bratovščina, kasneje znana kot prerafaeliti, ustanovljena 1848, je bila skupina angleških slikarjev, pesnikov in kritikov. Namen skupine je bil reformirati umetnost tako, da so zavračali mehanski pristop, ki so ga prvič sprejeli umetniki manieristi, ki so nasledili Rafaela in Michelangela. Člani so verjeli, da so klasične pozicije in elegantne Rafaelove kompozicije vplivale predvsem na akademsko učenje umetnosti, od tod ime »prerafaeliti«. Bratovščina si je prizadevala za vrnitev v bogate podrobnosti, intenzivne barve in zapletene kompozicije italijanske umetnosti quattrocenta. Skupina je povezala svoje delo z Johnom Ruskinom, angleškim kritikom, katerega vplive je vodilo njegovo versko ozadje. Skupina je še naprej sprejemala koncepte zgodovinskega slikarstva imitacije narave, ki je osrednja v umetnosti. Prerafaeliti so se opredelili kot reformno gibanje in ustvarili izrazito ime za svojo obliko umetnosti ter objavili časopis The Germ, da bi promovirali svoje ideje.
  • quattrocento: kulturno/umetniško obdobje v Italiji v času od 1400 do 1499
  • promotor: kdor širi poznavanje, ugled koga, česa v javnosti

Viri:

Kraj: Cerknica (zbirka)
Datum: 1859
Avtor: John Everett Millais
Zbirka: Jernej Malovrh
Skenirano: 10. 3. 2020
Oblika: razglednica

One Comment leave one →
  1. martahren2112 permalink
    27. 07. 2020 11:45

    Zanimive razlage umetniških del. Hvala, Ivanka! Bog ve, kdaj in kje vse je gospod kupoval razglednice, saj je na tej naslov slike tudi v ruščini.

    Všeč mi je

Napiši komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: